Katowickie targi 4 Design Days po raz kolejny stały się okazją do połączenia wiedzy i trendów ze świata architektury, mody oraz designu. Tegoroczna edycja okazała się rekordową pod względem liczby uczestników dając dowód na to, że zainteresowanie tym, jak pięknie mieszkać nie słabnie. W poszukiwaniach wnętrzarskich inspiracji pomagała uczestnikom marka Opoczno, która na swoim stanowisku – nagrodzonym nagrodą Exhibitor Design Awards 2019 – prezentowała swoją najnowszą kolekcję wieloformatowych płyt gresowych Grand Concept.
4DD
Podczas czterech dni na 13 tys. m2 powierzchni wystawienniczej 300 wystawców próbowało zainspirować ok. 35 tys. odwiedzających do tworzenia wymarzonych wnętrz. Uczestnicy mogli wziąć udział w debatach, spotkaniach z ekspertami i wystawach skierowanych zarówno do profesjonalistów, jak i wszystkich osób, które właśnie tutaj szukały odpowiedzi na pytanie – jak pięknie mieszkać? Swoją wiedzą i inspiracjami służyli nie tylko architekci i projektanci wnętrz, ale także obecni na nagrodzonym za design stoisku Opoczno, eksperci marki.
Trendy zinterpretowane na płytkach dla całego domu
Zarówno na stoisku marki Opoczno, jak i podczas paneli eksperckich dominowały dyskusje o najważniejszych trendach – wielkoformatowych płytach gresowych oraz odwołaniu do natury. W swojej najnowszej kolekcji Opoczno połączyło te dwie inspiracje tworząc wyjątkową kolekcję Grand Concept. Na płytkach odwzorowano naturalny rysunek drewna (Grand Wood), betonu (Grand Concrete) oraz kamieni (Grand Stone). Co więcej, każda seria ze względu na swoje wysokie parametry techniczne przeznaczona jest do wszystkich pomieszczeń (zarówno na ich ściany jak i podłogi), jak i na zewnątrz – na balkony, tarasy i podjazdy.
Exhibitor Design Awards 2019
Na wyróżnionym za nieszablonowy design stoisku marki Opoczno, odwiedzający mogli zobaczyć najnowszą propozycję dostępną w portfolio marki, a także skorzystać z pomocy ekspertów. Uwagę uczestników przykuły różne formaty płyt (od 30×60 do nawet 120×120 cm), które zostały przedstawione na stoisku marki zaprojektowanym w formie… domu.
Jak tłumaczy Małgorzata Matuzewicz, Brand Marketing Manager marki Opoczno: Nasze stoisko podczas 4 Design Days było bezpośrednim nawiązaniem do strategii marki Opoczno, w której oferujemy klientom płytki do wszystkich pomieszczeń ich domów. Opoczno jest partnerem Polaków w projektowaniu stylowych i funkcjonalnych wnętrz, a nasze produkty dają gotową odpowiedź na pytanie jak pięknie mieszkać wszystkim, którzy cenią sobie wysoką jakość, świetny design i komfort.
Podczas targów chcieliśmy pokazać, że z wykorzystaniem naszych produktów można tworzyć zarówno wnętrza bardzo klasyczne jak i zupełnie niepowtarzalne, dekoracyjne kompozycje. Nieustannie staramy się inspirować naszych klientów do tworzenia wyjątkowych aranżacji w ich wnętrzach, dlatego w naszym portfolio znajdują się propozycje płytek przeznaczone na niemal wszystkie powierzchnie, nie tylko na podłogi, ale i ściany,, czy fronty szafek.
Na ścianie stoiska zostały zaprezentowane różne płytki gresowe inspirowane naturalnym drewnem z kolekcji Grand Wood, które są dostępne w kilku różnych odcieniach. Drewnopodobne płytki w kolorze bielonych desek, szarości, beży, jasnych i ciemnych, nasyconych brązów są elementami trzech najnowszych serii: Prime, Rustic oraz Natural, które na stoisku ułożono zarówno w klasyczną jodełkę jak i z drobnym przesunięciem (o długości 1/3), które najlepiej sprawdza się przy tak długich i stosunkowo wąskich płytkach nawiązujących kształtem do drewnianych desek.
Kolekcja Grand Wood okazała się niemałym zaskoczeniem dla odwiedzających, którzy nie byli w stanie odróżnić czy przedstawiony produkt jest w istocie gresem czy… prawdziwym drewnem.
Grand Wood w pełni oddawał piękno i ciepło prawdziwych naturalnych desek z ich fakturą, usłojeniem i kolorystyką. Ten niezwykle popularny trend jakim są płytki drewnopodobne okazał się jednym z najbardziej docenianych przez klientów, którzy z uznaniem przyglądali się 15 różnym odcieniom płytek Opoczno dostępnych w ramach 3 serii pytek.
Opoczno pochwaliło się również swoimi wyjątkowo imponującymi płytami wielkoformatowymi zainspirowanymi szlachetnymi kamieniami (Grand Stone) oraz betonem (Grand Concrete). Uczestnicy 4Design Days mogli dokładnie przyjrzeć się płytkom o fakturze m.in. czarnego i białego marmuru, czy industrialnego betonu w różnych odcieniach. Efektowny wzór betonu na jednej ze ścian stworzyły płytki z serii Quenos prdzięki wykorzystaniu na jednej powierzchni wielu różnych jej formatów.
Z kolei koncept inspirowany kamieniami reprezentowały płytki Newstone, Royal Black, Lake Stone czy Calacatta Marble, które – zwłaszcza w dużych formatach – były niemal nie do odróżnienia od naturalnych kamieni i stanowiły propozycję niestandardowego wyróżnienia ściany, obudowy kominka czy innego elementu domu.
Podczas wszystkich dni 4Design Days do dyspozycji odwiedzających byli także doradcy Opoczno, którzy odpowiadali na wszystkie pytania dotyczące produktów marki dostarczając jednocześnie inspiracji na tworzenie własnych, niepowtarzalnych aranżacji oraz dzielili się wiedzą na temat projektowania oraz urządzania pięknych wnętrz.
źródło: materiały prasowe Opoczno