Rozmowy biznesowe w biurze, czyli 5 najważniejszych zasad negocjacji

Umiejętne prowadzenie dialogu to klucz do sukcesu. Przekonywanie rozmówcy do własnych racji i oddziaływanie za pomocą przekazywanych treści jest sztuką cenioną od wieków. Aby wymiana zdań była udana i rzeczowa liczą się nie tylko zdolności interpersonalne, ale także otoczenie, w którym prowadzone są negocjacje. Marka Everspace zebrała praktyczne porady, których zastosowanie pozytywnie wpłynie na wynik prowadzonych rozmów biznesowych.

Ważne pierwsze wrażenie

Przygotowując się do rozmowy biznesowej powinniśmy zadbać przede wszystkim o stronę merytoryczną spotkania. Nie mniej jednak, pamiętajmy także o ubiorze adekwatnym do sytuacji. Istotną rolę odgrywa również miejsce, w którym się ludzie się spotykają. Czasami detale decydują o tym, w jaki sposób jesteśmy postrzegani i wpływają na końcowy wynik negocjacji.

Zadbaj o odpowiednią przestrzeń

Podstawą do prowadzenia negocjacji jest oczywiście aranżacja odpowiedniej przestrzeni. Kawiarnia lub inne miejsca publiczne dedykowane są raczej spotkaniom towarzyskim, natomiast rozmowy biznesowe wymagają odpowiednich warunków. Wymarzona sytuacja to taka, w której mamy do dyspozycji dobrze wyposażoną salę konferencyjną. Podczas rozmów poufnych zadbamy, o to, aby odbywały się za „zamkniętymi drzwiami” zapewniając komfort i swobodę wypowiedzi rozmówców. Decydując się na wyposażenie sal konferencyjnych, przestrzeni dialogowej, czy biurowej warto zaufać markom dostępnym w salonie Everspace, takim jak: Wuteh, MDD, Profim, Grupy Nowy Styl czy Balma.

Pewność siebie to podstawa

Negocjacje prowadzimy w przyjaznej atmosferze, w sposób przekonywujący i zdecydowany. Pozytywne nastawienie do podejmowanych rozmów to połowa sukcesu. Nawet jeśli sytuacja jest stresująca, należy podejść do niej z dystansem i założeniem, że zakończy się pomyślnie. Pewność siebie i umiejętna argumentacja zapewnią oczekiwany efekt rozmowy biznesowej.

Gestykulacja ma znaczenie

Nie wszyscy zdają sobie sprawę, że mowa ciała to niezwykle ważny element każdej komunikacji. Postawa, gesty, mimika twarzy, mówią więcej niż wypowiadane słowa. Podczas spotkania należy pamiętać przede wszystkim o wyprostowanej postawie, mocnym uścisku dłoni, które sprawią, że będziemy postrzegani jako osoby zdecydowane. Nadmierna gestykulacja demaskuje zdenerwowanie. Warto w sposób świadomy wyrażać siebie i nie zapominać o serdecznym uśmiechu.

Merytoryczna argumentacja

Niezależnie od okoliczności, do każdej rozmowy należy przygotować się rzeczowo. Obszerna wiedza i umiejętność jej wykorzystania świadczy o potencjale rozmówcy, stanowi podstawę i możność dalszego działania. Spełniając wyżej wymienione warunki możemy liczyć na powodzenie wszystkich naszych negocjacji.

źródło okkpr.pl

Related posts

Leave a Comment